COVID-19 Pomożemy Online
19.11.2020

Nowy Ford Kuga Hybrid - dołącz do elektrycznej rewolucji z Fordem

  • Nowy SUV Kuga Hybrid automatycznie przełącza się między zasilaniem benzynowym i czysto elektrycznym, zapewniając płynne doładowanie akumulatora w drodze i zasięg 1000 km.

  • Wyrafinowany, w pełni hybrydowy układ napędowy o mocy 190 KM zapewnia eksploatacyjną wygodę dzięki bezprzewodowemu ładowaniu. Funkcja symulowanych przełożeń i opcjonalny inteligentny napęd na wszystkie koła skutecznie zwiększają poziom radości z jazdy.

  • Produkowana w hiszpańskiej Walencji Kuga Hybrid dołącza do wersji Plug-In Hybrid i EcoBlue Hybrid, co oznacza, że model Kuga jest najbardziej zelektryfikowanym Fordem w historii; na rynku są już trzy wersje z 17 zelektryfikowanych modeli Forda, zapowiadanych do końca 2021 roku.

Ford poszerzył gamę modeli wyposażonych w zelektryfikowane napędy, wprowadzając na rynek nową wersję Kugi, wyposażoną w hybrydowy, benzynowo-elektryczny układ napędowy. SUV osiąga zasięg 1000 km 1 w obu trybach – hybrydowym oraz bezemisyjnym i nie wymaga zewnętrznego źródła ładowania.


Hybrydowy SUV

Akumulator Kugi Hybrid o pojemności 1,1 kWh jest automatycznie uzupełniany energią dostarczaną zarówno przez 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, jak przez system ładowania regeneracyjnego, energią odzyskiwaną podczas jazdy wybiegiem lub w czasie hamowania. Zgromadzona energia napędza silnik elektryczny, podnosząc osiągi samochodu, obniżając zużycie paliwa silnika benzynowego lub zapewniając możliwość korzystania z bezemisyjnej jazdy, wyłącznie w trybie elektrycznym.

Hybrydowy SUV jest również pierwszym Fordem Kuga, który łączy w sobie zelektryfikowany układ napędowy z zaawansowanym napędem na obie osie Intelligent All-Wheel Drive , dostępnym na wybranych rynkach w opcji. Zarówno wersje z napędem na przednią oś, jak i inteligentnym napędem na wszystkie koła zwiększają przyjemność korzystania z mocy 190 KM dzięki funkcji symulacji zmiany przełożeń przekładni automatycznej, łączącej oba źródła mocy.


- Każdy z naszych zelektryfikowanych modeli Kuga oferuje inny dobór korzyści. W przypadku nowego Forda Kuga Hybrid są to: oszczędność paliwa i zasięg porównywalny z zasięgiem diesla, poczucie pewności prowadzenia oferowane przez inteligentny napęd na wszystkie koła oraz spokój ducha właściciela, który nie musi myśleć o ładowaniu z zewnętrznego źródła, a może korzystać z bezemisyjnej jazdym – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe.

Praktyczna jak Kuga, elastyczna jak hybryda

Funkcja bezgłośnego startu umożliwia ruszanie w trybie bezemisyjnym, z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. To naprawdę relaksująca forma przemieszczania się, szczególnie w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie.

Zdolność do przejechania 1000 km na jednym zbiorniku paliwa sprawia, że Kuga Hybrid jest atrakcyjną alternatywą dla modeli z silnikami Diesla. Kuga Hybrid zapewnia zużycie paliwa od 5,4 l/100 km i emisję CO2 od 125 g/km, szacowane w cyklu WLTP (od 5,1 l/100 km i od 118 g/km w cyklu NEDC). Przy 54-litrowym zbiorniku paliwa, całkowity zasięg Kugi Hybrid jest o ponad 30 procent dłuższy niż ładowanej z sieci Kugi Plug-In Hybrid, która dysponuje zasięgiem jazdy bezemisyjnej 56 km, szacowanym w cyklu WLTP (72 km w cyklu NEDC).


Zdolność do przejechania 1000 km na jednym zbiorniku paliwa sprawia, że Kuga Hybrid jest atrakcyjną alternatywą dla modeli z silnikami Diesla a dzięki temu, że nie trzeba ładować akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania, Kuga Hybrid okazuje się atrakcyjnym rozwiązaniem dla klientów zdecydowanych na zakup samochodu z napędem elektrycznym, którzy mają utrudniony dostęp do ładowarek publicznych i ograniczone możliwości korzystania z domowej instalacji elektrycznej, czy instalacji w miejscu pracy.


System wymiennika ciepła spalin pomaga szybciej osiągnąć efektywną temperaturę pracy silnika, umożliwiając Kudze Hybrid szybsze przejście w tryb jazdy bezemisyjnej na silniku elektrycznym po zimnym starcie, przyspiesza też osiągnięcie komfortu termicznego w kabinie w chłodne dni.


- Wsłuchaliśmy się w opinie klientów, aby upewnić się, że Kuga Hybrid będzie gwarantowała przyjemność prowadzenia  - powiedział Glen Goold, naczelny inżynier programu Kuga. – Funkcja symulowanej zmiany biegów sprawia, że SUV bardziej angażuje kierowcę, dzięki reakcjom znanym z tradycyjnych przekładni, działających poprzez zmianę przełożenia kół zębatych, a dodatkową zaletą przekładni jest ograniczenie hałasu.

Bardziej relaksujące podróże

Kugę Hybrid można zamawiać, wybierając w szerokiej ofercie wersji wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X i Vignale, które oferują wszechstronne pakiety systemów wspomagania kierowcy oraz elementów podnoszących komfort.

Oferowany w standardzie modem FordPass Connect umożliwia kierowcom planowanie szybszych, mniej stresujących podróży, dzięki aktualizacjom ruchu w czasie rzeczywistym dla systemu nawigacji, udostępnia też w aplikacji mobilnej FordPass szereg wygodnych funkcji, pozwalających łatwo zlokalizować samochód, zdalnie go zablokować i odblokować, a nawet zdalnie go uruchomić.

Stanowisko bezprzewodowego ładowania telefonów jest elementem wyposażenia standardowego, natomiast opcjonalnie dostępne są: wysokiej klasy system audio B&O oraz system informacyjno rozrywkowy Ford SYNC 3, obsługiwane przez 8 calowy centralny wyświetlacz dotykowy.


Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, zaprojektowane z myślą o zwiększeniu pewności za kierownicą, ograniczeniu wysiłku i podniesieniu bezpieczeństwa, obejmują: adaptacyjny tempomat (ACC), wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, umożliwiające bezproblemowe poruszanie się na autostradzie, a także w w ruchu miejskim, z częstym zatrzymywaniem samochodu. System wspomagający parkowanie Park Assist 2 umożliwia wykonywanie w pełni zautomatyzowanych manewrów parkowania za jednym naciśnięciem przycisku.

W nowym Fordzie Kuga zadebiutował nowy system utrzymania na pasie ruchu z asystentem monitorowania martwego pola (BSA) . Opcjonalny system monitoruje, czy w martwym polu lusterek zewnętrznych nie znajduje się inny pojazd, a w przypadku ryzyka kolizji aplikuje moment obracający kierownicę, aby ostrzec kierowcę i skłonić do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.

Debiutujący także w nowym Fordzie Kuga opcjonalny asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach monitoruje zagrożenie kolizją z pojazdami nadjeżdżającymi po równoległych pasach i może automatycznie włączyć hamulce, zapobiegając w ten sposób lub łagodząc skutki wypadków w sytuacjach, gdy kierowca przecina drogę poruszania się innego pojazdu.


Napisz do nas



Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera