Hybrydowa Kuga z rozłączanym napędem AWD.
Hybrydowa Kuga z rozłączanym napędem AWD.
Od kilku dekad systemy napędu na cztery koła zapewniają lepsze wykorzystanie przyczepności kół na śliskich nawierzchniach, przekazując moc na wszystkie cztery koła, jednak dzieje się to kosztem większego zużycia paliwa.
Z czasem pojawiły się systemy napędu na wszystkie koła (AWD) potrafiące wykryć, które koła mają najlepszą przyczepność i na nie przekazywać więcej mocy, by ograniczyć zużycia paliwa.
Ford poszedł o krok dalej, wprowadzając system rozłączania napędu AWD w SUV-ie Kuga, także w nowej wersji Kuga Hybrid. System ten wykorzystuje dla poprawienia ekonomiki sztuczną inteligencję, zarządzającą wyłączanie w sprzyjających warunkach jazdy inteligentnego napędu na cztery koła Intelligent All-Wheel Drive 1. System może ponownie włączyć napęd AWD w czasie krótszym, niż mgnienie oka, gdy tylko uzna, że należy skorzystać z dodatkowej dostępnej przyczepności kół.
- Napęd na wszystkie koła to nie tylko jazda w terenie. Wykorzystanie przyczepności wszystkich kół może sprawić, że podróż będzie płynniejsza, bezpieczniejsza i mniej stresująca, szczególnie w warunkach zimowych - powiedział Glen Goold, główny inżynier programu Kuga. - Projektowaliśmy nasz nowy model Kuga Hybrid z myślą o zaoferowaniu klientom pojazdu oszczędnego, a sztuczna inteligencja rozłączająca napęd AWD oznacza, że nie muszą oni niczego zmieniać podczas jazdy, jednocześnie czerpiąc korzyści z inteligentnego napędu na wszystkie koła.