Nowy Ford S-Max Hybrid w Europie 2021 - Nowy S-MAX - Auto Boss

18.02.2021

Ford ogłosił dziś, że klienci europejscy mogą już zamawiać zelektryfikowany samochód sportowo-użytkowy - nowego Forda S MAX Hybrid, oferującego siedem miejsc oraz wyrafinowany, oszczędny, w pełni hybrydowy układ napędowy.


Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych możliwe było wprowadzenie do oferty oszczędnego, benzynowo-elektrycznego układu napędowego w eleganckim i wszechstronnym nadwoziu S-MAXa, bez uszczerbku dla przestrzeni, elastyczności lub wyjątkowych sportowych wrażeń z jazdy. Nowy S-MAX Hybrid obniża także emisję CO2 o ponad 10 proc. (WLTP) w porównaniu ze swoim odpowiednikiem z silnikiem Diesla EcoBlue.



Połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji, umożliwia łatwe użytkowanie samochodu aktywnym rodzinom, którym zależy na ograniczeniu emisji CO2 i jednoczesnym cieszeniu się relaksującymi podróżami. Energia elektryczna jest wykorzystywana w inteligentny sposób, aby – zależnie od sytuacji – obniżyć zużycie paliwa silnika benzynowego lub dla zapewnienia na krótkich dystansach cichej, bezemisyjnej jazdy na napędzie elektrycznym.

Nowy S-MAX to samochód dla aktywnych

Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem. Użytkownik nie musi korzystać z zewnętrznego źródła zasilania, bo S-MAX Hybrid został zaprojektowany tak, by idealnie dopasować się do potrzeb rodziny – zawsze jest gotów dostarczyć wrażeń z jazdy charakterystycznych dla napędu elektrycznego, niezależnie od nieprzewidywalnych scenariuszy.


- S-MAX to oryginalny samochód dla sportowo aktywnych użytkowników, który będzie bardziej przyciągał nowe pokolenie klientów, dając możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym – powiedział Roelant de Waard, dyrektor generalny Ford of Europe ds. pojazdów osobowych. – Innowacje, idealnie dopasowane do potrzeb rodzin – od sportowych wrażeń z jazdy, po składane na płasko za naciśnięciem przycisku siedzenia – zawsze były dużą częścią wizerunku modelu S-MAX. To sprawia, że wydajny i wyrafinowany, nowy hybrydowy układ napędowy stał się naturalnym dodatkiem do naszej oferty - dodał de Waard.




Po raz pierwszy Ford oferuje również w pełni hybrydową wersję siedmioosobowego modelu Galaxy. Nowy Galaxy Hybrid wykorzystuje ten sam, zaawansowany napęd benzynowo-elektryczny, który otrzymał S-MAX Hybrid, dorównujący oszczędnością paliwa silnikom wysokoprężnym, a przy tym oferujący wysoką kulturę pracy.


Nowy S MAX - Energia elektryczna bez kabli

Nowy S-MAX Hybrid oferuje przestrzeń i elastyczność, jak dotychczasowe modele S-MAX-a, zarówno w wersji pięcio-, jak i siedmioosobowej, dzięki zintegrowaniu 60-ogniwowego litowo-jonowego akumulatora z wodoszczelną, absorbującą energię zderzenia strukturą pod podłogą przestrzeni bagażowej.

Akumulator o pojemności 1,1 kWh wykorzystuje system chłodzenia cieczą, pozwalający na bliskie rozmieszczenie ogniw, dla większej oszczędności przestrzeni. Specjalnie zaprojektowany, podwójny układ wydechowy został poprowadzony wokół akumulatora trakcyjnego, by umożliwić jego montaż tak nisko, jak to możliwe, przy jednoczesnym zachowaniu walorów praktycznych samochodu. Taka konfiguracja pozwala na przewożenie modelem S-MAX Hybrid ładunków o wysokości do prawie 1 metra i ponad 1 metra szerokości między tylnymi nadkolami. Nawet po rozłożeniu wszystkich siedmiu foteli, bagażnik ma pojemność 285 litrów.

Napęd elektryczny zapewnia niespotykaną wcześniej w modelu S-MAX kulturę pracy i doskonałe wrażenia z jazdy. System hamowania regeneracyjnego pozwala na odzyskiwanie do 90 procent energii normalnie traconej podczas hamowania i wykorzystanie tej energii do doładowania akumulatora. Zasilany z akumulatora silnik elektryczny może samodzielnie napędzać przednie koła, umożliwiając cichy start z parkingu. Silnik ten umożliwia również krótkookresową, bezemisyjną jazdę w trybie elektrycznym, zwłaszcza w środowisku miejskim. Układ chłodzenia akumulatora cieczą eliminuje potrzebę stosowania wentylatora chłodzącego. Wpływa to na niższy poziom hałasu i poprawia komfort akustyczny w kabinie.

Ford S-MAX współpraca silnika elektrycznego z benzynowym

Ponadto, silnik elektryczny współpracuje z benzynowym, zapewniając niższe zużycie paliwa na poziomie od 6,4 l/100 km oraz emisję CO2 od 146-147 g/km (WLTP)4 , co czyni wersję S-MAX Hybrid atrakcyjną alternatywą dla wysokoprężnych układów napędowych EcoBlue.

Silnik o mocy 190 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 sekundy. Płynne, liniowe przyspieszenie, współgrające ze sportowym charakterem modelu S-MAX, uzyskano za sprawą przeprojektowanego sterownika silnika-generatora, przełączającego się automatycznie, bez udziału kierowcy, między trybami zasilania: czysto elektrycznym, hybrydowym i benzynowym.

Opracowana przez Forda, odpowiedzialna za rozdział mocy, skrzynia biegów modelu hybrydowego została wyposażona również w funkcję symulacji zmiany przełożeń, co bardziej zwiększa sportowe wrażenia z jazdy. System automatycznie dostosowuje obroty silnika wraz ze zmianą prędkości pojazdu, podnosząc zaangażowanie kierowcy.

Wybór biegów jest kontrolowany za pomocą stylowego i ergonomicznego, pokrętła z dodatkowym trybem, dobierającym wyższy poziom hamowania silnikiem podczas holowania lub zjeżdżania ze zboczy, dla bardziej komfortowej jazdy i skuteczniejszego odzyskiwania energii. Zaawansowany układ napędowy umożliwia także holowanie przyczep o masie do 1750 kg w wersji pięciomiejscowej S-MAX Hybrid oraz do 1560 kg w odmianie siedmioosobowej.


S-MAX - Technologia eliminująca stres za kierownicą

Intuicyjne funkcje prezentowane na 10-calowej tablicy zegarów pomagają kierowcom w monitorowaniu i obniżaniu zużycia paliwa oraz energii. Trener hamowania zachęca do stopniowego używania hamulców, aby odzyskać dla akumulatora trakcyjnego więcej energii, a animacja przepływu energii pomaga kierowcom zrozumieć, kiedy korzystają z zasilania elektrycznego lub hybrydowego.

Każdy pasażer S-MAXa Hybrid może korzystać z dobrodziejstw łączności w ruchu za pośrednictwem standardowego modemu FordPass Connect, który dostarcza sygnał WiFi nawet dla 10 urządzeń, oraz pozwala kierowcom planować szybsze i mniej stresujące podróże, dzięki aktualizacjom sytuacji drogowej Live Traffic dla systemu nawigacji.

FordPass Connect i doskonałe fotele w Ford S-MAX

Ponadto, FordPass Connect za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass,7 udostępnia szereg zdalnych funkcji, jak odblokowanie zamka drzwi, status pojazdu i lokalizator, a także system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze. System może informować o niebezpieczeństwie na drodze, nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.

Zwiększające komfort podróżowania kierowcy i pasażera, regulowane na 18 sposobów fotele, dostępne w wariantach Trend i Titanium, mają atest wiodącej organizacji, zajmującej się leczeniem chorób kręgosłupa – Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampania na rzecz Zdrowszych Pleców). S-MAX Vignale Hybrid jest wyposażony w podgrzewane i chłodzone siedzenia kierowcy i pasażera z 10-pozycyjną regulacją i z funkcją masażu.

Wszystkie trzy siedzenia w drugim rzędzie są wyposażone w punkty Isofix do bezpiecznego mocowania dziecięcych fotelików, a fotele Easy Fold w drugim i trzecim rzędzie ułatwiają powiększanie przestrzeni ładunkowej, przez indywidualne składanie każdego z nich na płasko za pomocą umieszczonego w bagażniku panelu sterowania. Dostęp do przestrzeni ładunkowej z dłońmi pełnymi toreb lub z dzieckiem jest łatwiejszy, dzięki zastosowaniu opcjonalnego systemu bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika.

FORD GALAXY HYBRID OFERUJE PODRÓŻ PIERWSZĄ KLASĄ

Nowego Forda Galaxy Hybrid można zamawiać z tym samym, 190-konnym napędem benzynowo-elektrycznym, montowanym w modelu S-MAX Hybrid.

Galaxy Hybrid, oferujący w standardzie podróż w pierwszej klasie siedmiu pasażerom, jest dostępny w wersjach wyposażenia Trend, Titanium i V-Line. Zapewnia zużycie paliwa na poziomie 6,4-6,6 l/100 km, emisję CO2 w zakresie 148-151 g/km (WLTP) i przyspieszenie 0 100 km/h w 10.0 sekundy.

Podobnie jak S-MAX Hybrid, przestronny Galaxy Hybrid oferuje funkcjonalność znaną z pozostałych wersji Galaxy, w tym ponad 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, 2339 litrów przestrzeni ładunkowej za pierwszym rzędem siedzeń oraz 300-litrową przestrzeń ładunkową po rozstawieniu wszystkich siedmiu foteli.

- Nasz nowy S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid to tylko dwa z 17 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford przedstawi europejskim klientom do końca tego roku. Oferujemy szeroką gamę zelektryfikowanych układów napędowych – od miękkich hybryd, po w pełni elektryczne – co oznacza, że każdy klient znajdzie odpowiedni model, dopasowany do swojego stylu życia – powiedział de Waard.

Zarówno S-MAX Hybrid, jak i Galaxy Hybrid są montowane w zakładach Forda w hiszpańskiej Walencji, gdzie zlokalizowany jest również zakład montażu litowo-jonowych akumulatorów.


Skontaktuj się z namiUmów się na jazdę próbną

Aktualności i wydarzenia

Promocje

Pokaż najnowsze promocje AUTO-BOSS Bielsko-Biała

Aktualności i wydarzenia

Pokaż najnowsze aktualności od AUTO-BOSS Bielsko-Biała