Nowa opcja przekładni automatycznej w Fordach z układem napędowym EcoBoost Hybrid
Ford wprowadza nową siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów do zelektryfikowanych układów napędowych EcoBoost Hybrid, co po raz pierwszy umożliwi kierowcom, którzy chcą cieszyć się automatyczną skrzynią biegów, zmniejszenie emisji CO2 i oszczędność paliwa. Zapewni to 48-woltowy system miękkiej hybrydy Forda.
Siedmiostopniowa skrzynia automatyczna, dostępna w Pumie i Fieście z silnikami EcoBoost Hybrid o pojemności 1,0 litra może sprawić, że jazda stanie się przyjemniejsza i mniej stresująca – szczególnie w ruchu miejskim Ponadto, szybka i płynna zmiana biegów uzupełnia elektrycznie wspomagane osiągi hybrydowego układu napędowego, co wpływa na poprawę wrażeń z jazdy.
Układ EcoBoost Hybrid Forda wykorzystuje zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG), który umożliwia odzyskiwanie energii, zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem, w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego, co w zależności od scenariusza jazdy może obniżyć zużycie paliwa lub podnieść osiągi.
- Dodanie opcji w postaci siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów do układu napędowego EcoBoost Hybrid, to kolejny krok na drodze do udostępnienia zalet elektryfikacji wszystkim naszym klientom. - powiedział Roelant de Waard, dyrektor generalny Ford of Europe ds. Pojazdów Osobowych.
Uzupełnienie momentu obrotowego
Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG ma na celu zwiększenie momentu obrotowego nawet o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik benzynowy, co zapewnia bardziej efektywne przyspieszanie.
Zwiększanie momentu obrotowego
Zwiększanie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG oznacza, że system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego i zużycie paliwa. Kombinacja siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów i systemu hybrydowego EcoBoost Hybrid jest szczególnie dobrze przystosowana do jazdy miejskiej, gdzie częste zatrzymywanie się pozwala na regularne gromadzenie i ponowne wykorzystywanie energii.
Wprowadzenie przekładni automatycznej
Połączenie dwusprzęgłowej skrzyni biegów z hybrydowym układem napędowym zapewnia kierowcom zalety obu technologii, a także zwiększa dostępność paliwooszczędnych hybrydowych układów napędowych dla osób, które chcą korzystać z automatycznych skrzyń biegów.
Znaczenie przekładni automatycznej
- Dwusprzęgłowa architektura siedmiostopniowej przekładni automatycznej zapewnia płynne przyspieszanie i łagodną zmianę biegów.
- Automatyczna skrzynia biegów może być szczególnie przydatna dla kierowców o ograniczonej sprawności ruchowej.
- Obsługa dwóch pedałów wymaga mniejszej liczby czynności wykonywanych przez kierowcę, szczególnie w warunkach jazdy miejskiej.
Elektryfikacja linii modelowej
Systemy wspierające kierowcę
Siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów po raz pierwszy pozwoliła na zastosowanie dodatkowych rozwiązań technicznych w połączeniu z wysoką sprawnością układu napędowego EcoBoost Hybrid, w tym:
- Funkcja Stop&Go pozwala adaptacyjnemu tempomatowi (ACC)2 doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu ulicznym i ruszenia, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy,
- Zdalny rozruch, za pośrednictwem aplikacji FordPass
Aktualności i wydarzenia
-
Ford Bronco to samochód terenowy z prawdziwego zdarzenia, którego solidna konstrukcja…
-
Charge Around the Globe – wielka podróż Lexie Alford przez USA i przedostatni etap wyprawy
Wyprawa dookoła świata elektrycznym Fordem Explorerem powoli zbliża się do finału… -
Od narzędzia pracy do ikony stylu życia. Pickupy Forda w trakcie nieustannej ewolucji
Kiedy w 1925 roku Ford wprowadził na rynek Model T Runabout, niewiele osób zdawało… -
Nowy układ napędowy PHEV podnosi atrakcyjność gamy Forda Tourneo Connect
Ford zwiększa atrakcyjność oferty popularnego siedmiomiejscowego samochodu… -
Kolejne kilometry doświadczeń dla Mustangów GT3 w IMSA
Po pełnym emocji starcie sezonu w wyścigu Rolex 24 na Daytona, zespoły Ford… -
Mistrzowie uciągu z gamy Forda – podróże z przyczepą
Wiosenna, letnia i jesienna pogoda sprzyja zarówno krótkim wypadom za miasto,… -
Najstarsza działająca fabryka Forda obchodzi swoje 100- lecie
Ford Motor Company to firma, która działa na rynku od 1903 roku. W tym roku… -
Niezwykła wyprawa za kierownicą Forda Rangera. Polski podróżnik i 20 tys. kilometrów dookoła Australii
Tomasz Gorazdowski – znany podróżnik, dziennikarz i autor książek rusza na kolejną… -
Ford Bronco – terenowy brat Mustanga. Te modele mają ze sobą więcej wspólnego, niż można się spodziewać
Ford Bronco zadebiutował w 1966 roku i szybko stał się ulubieńcem przygód i… -
„Lubię mieć wszędzie dom”. Anna Nowak-Ibisz – „AutentycznE rozmowy w E-Transicie”
Anna Nowak-Ibisz znana jest przede wszystkim ze swojego zamiłowania do gadżetów,… -
Ford Performance, czyli zbrojne ramię Forda. Historia marki od zawsze związana jest z motosportem
Zaangażowanie Forda w sporty motorowe to historia, która ma ponad 120 lat. Dziesięć… -
Ford pokonał globalnych producentów samochodów – raport „Leading the Charge 2024”
Ford Motor Company – zgodnie z najnowszym raportem organizacji Lead the Charge…