Nowa Puma ST - bezkompromisowy SUV z rodziny Forda - Auto-Boss
Zastanawiasz się czym jest nowy Ford Puma ST? To pierwszy SUV o wysokich osiągach w europejskiej gamie Forda, który gwarantuje szybsze bicie serca oraz spokój dla Twojej głowy.
Nowy Ford Puma ST rozwija moc 200 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i oferuje klientom pierwszy w segmencie opcjonalny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym LSD oraz podnoszące wszechstronność tryby jazdy od Eco do Toru wyścigowego.
Pierwszy SUV Ford Performance w Europie korzysta ze specjalnie zaprojektowanego podwozia: belka skrętna sztywniejsza o 40% niż w Fieście ST niweluje wyższy środek ciężkości, a sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania poprawiają zwrotność.
Odważna, sportowa stylistyka, ekskluzywny lakier Mean Green, 19-calowe felgi aluminiowe i fotele Recaro, system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, a jednocześnie innowacyjny MegaBox i najlepsza w segmencie przestrzeń ładunkowa.
Nowy Ford Puma oferuje więcej niż kiedykolwiek
Nowy Ford Puma ST wprowadza cenioną dynamikę Ford Performance do europejskiego segmentu kompaktowych SUV-ów.
Ford Puma ST - nowoczesne technologie pod maską Twojego auta
Pod maskę Forda Puma ST trafiają zaawansowane technologie sportowe, takie jak pierwszy w segmencie mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym LSD i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Model oferuje również zmienne tryby jazdy, oczywiście z trybem sportowym, ale także – po raz pierwszy w samochodzie Ford Performance – z trybem Eco, dzięki czemu kierowcy otrzymają wsparcie w szerokiej gamie scenariuszy drogowych.
Wszystkie te innowacje zapewniają elektryzujące wrażenia z jazdy, z których słyną w Europie modele Ford Performance, udało się jednocześnie zachować komfort i elastyczność nowego kompaktowego SUV-a Forda.
Silnik EcoBoost w nowym Ford Puma ST
Napędzający Pumę ST silnik EcoBoost o pojemności 1,5‑litra i o mocy 200 KM umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Udoskonalone zawieszenie otrzymało opracowaną dla tego modelu belkę skrętną, stabilizator poprzeczny i nastawy amortyzatorów. Reakcje układu kierowniczego są o 25 procent szybsze, a w układzie hamulcowym zastosowano o 17 procent większe tarcze niż w standardowej wersji Pumy. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S przyczyniają się do utrzymania stabilności SUV-a Forda.
Poprawa osiągów i drapieżna stylistyka idą w parze z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze oraz praktyczny w codziennej eksploatacji Ford MegaBox, zapewniający 80 litrów przestrzeni na niezbędne przedmioty pod podłogą bagażnika.
Prawdziwych entuzjastów samochodowych przyjemności nie zadowolą półśrodki tylko dlatego, że życie wymaga bardziej „rozsądnego” samochodu. Naszym priorytetem stało się więc nadanie Pumie ST takiej sprawności i dawki emocji, jakie ma każdy model ST, bez poświęcania jej praktycznych walorów – powiedział Stefan Muenzinger, kierujący europejskim oddziałem Ford Performance. Wierzymy, że stworzyliśmy najlepiej prowadzący się mały SUV w segmencie. Naprawdę daje kierowcy poczucie skomunikowania ze światem i jednocześnie wrażenia, jakich oczekuje się po ST. Prowadzenie jest przyjemnością.
Nowa definicja SUV-a w wykonaniu Ford Puma ST
We współpracy Ford Performance z firmą Michelin powstały opony o wyjątkowej specyfikacji, które są idealnym uzupełnieniem cech udoskonalonego zawieszenia Pumy ST i dzięki którym udało się osiągnąć kompromis sportu i wyrafinowanej kultury jazdy – jednego z najważniejszych walorów pojazdów segmentu SUV.
Opony Michelin Pilot Sport 4S mogą w pełni wykorzystać skuteczność przenoszenia napędu, jaką zapewnia mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Quaife, oferowany jako element opcjonalnego pakietu Performance.
Nowy Ford Puma ST mały SUV o wielkich możliwościach
Puma ST jest pierwszym małym SUV-em w Europie, który będzie oferowany z opcjonalnym mechanizmem LSD, poprawiającym przyczepność przednich kół i ułatwiającym pokonywanie zakrętów, a w szczególności zmniejszającym podsterowność przy wychodzeniu z łuku.
W pełni mechaniczny system przekazuje moment obrotowy na koła o największej przyczepności, zmniejszając poślizg kół i umożliwiając kierowcy pełne wykorzystanie dostępnej mocy silnika.
Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym LSD współpracuje z kontrolą wektorowania momentu napędowego, która poprawia przyczepność i zmniejsza podsterowność poprzez przyhamowywanie wewnętrznego przedniego koła podczas pokonywania zakrętów. Równowaga między tymi dwoma funkcjami została dopracowana przez Ford Performance, by zapewnić optymalną przyczepność kół na suchych nawierzchniach i płynność jazdy na mokrych.
Ford Puma - Pokonuj stabilnie zakręty
Puma wykorzystuje udoskonaloną architekturę segmentu B, zmodyfikowaną w celu równoważenia wyższego środka ciężkości pojazdu. Zwiększono sztywność belki skrętnej tylnego zawieszenia aż do 2000 Nm/stopień, co stanowi wzrost o ponad 40% w porównaniu z parametrami zawieszenia tylnego Fiesty ST i 50% w porównaniu z zawieszeniem wersji standardowej Pumy, zastosowano też stabilizator przechyłów o przekroju 28 mm, montowany do ramy. O stabilność na zakrętach dba również przedni stabilizator o przekroju 24 mm.
Chronione patentem sprężyny zawieszenia kół ze zmiennym kierunkiem działania zapewniają większą stabilność w zakrętach, zwrotność i precyzyjniejsze reakcje Pumy ST. Model korzysta z zestawu indywidualnych, niezamiennych, kierunkowo nawijanych sprężyn, pozwalających uzyskiwać zmiany kierunku sił w tylnym zawieszeniu. Układ umożliwia przekazywanie sił bocznych na zakrętach bezpośrednio na te sprężyny, zwiększając sztywność poprzeczną zawieszenia.
Zestaw sprężyn współpracuje z dwururowymi amortyzatorami Hitachi, które dobierają siłę tłumienia zależnie od częstotliwości, regulując sztywność i umożliwiając lepszą kontrolę ruchów nadwozia, przy jednoczesnym zachowaniu precyzji niwelowania drobnych niedoskonałości drogi podczas szybkiej jazdy. Aby zachować kontrolę przy dużych obciążeniach zawieszenia, opracowano specjalne odbojniki amortyzatorów.
Aktualności i wydarzenia
-
Ford Bronco to samochód terenowy z prawdziwego zdarzenia, którego solidna konstrukcja…
-
Charge Around the Globe – wielka podróż Lexie Alford przez USA i przedostatni etap wyprawy
Wyprawa dookoła świata elektrycznym Fordem Explorerem powoli zbliża się do finału… -
Od narzędzia pracy do ikony stylu życia. Pickupy Forda w trakcie nieustannej ewolucji
Kiedy w 1925 roku Ford wprowadził na rynek Model T Runabout, niewiele osób zdawało… -
Nowy układ napędowy PHEV podnosi atrakcyjność gamy Forda Tourneo Connect
Ford zwiększa atrakcyjność oferty popularnego siedmiomiejscowego samochodu… -
Kolejne kilometry doświadczeń dla Mustangów GT3 w IMSA
Po pełnym emocji starcie sezonu w wyścigu Rolex 24 na Daytona, zespoły Ford… -
Mistrzowie uciągu z gamy Forda – podróże z przyczepą
Wiosenna, letnia i jesienna pogoda sprzyja zarówno krótkim wypadom za miasto,… -
Najstarsza działająca fabryka Forda obchodzi swoje 100- lecie
Ford Motor Company to firma, która działa na rynku od 1903 roku. W tym roku… -
Niezwykła wyprawa za kierownicą Forda Rangera. Polski podróżnik i 20 tys. kilometrów dookoła Australii
Tomasz Gorazdowski – znany podróżnik, dziennikarz i autor książek rusza na kolejną… -
Ford Bronco – terenowy brat Mustanga. Te modele mają ze sobą więcej wspólnego, niż można się spodziewać
Ford Bronco zadebiutował w 1966 roku i szybko stał się ulubieńcem przygód i… -
„Lubię mieć wszędzie dom”. Anna Nowak-Ibisz – „AutentycznE rozmowy w E-Transicie”
Anna Nowak-Ibisz znana jest przede wszystkim ze swojego zamiłowania do gadżetów,… -
Ford Performance, czyli zbrojne ramię Forda. Historia marki od zawsze związana jest z motosportem
Zaangażowanie Forda w sporty motorowe to historia, która ma ponad 120 lat. Dziesięć… -
Ford pokonał globalnych producentów samochodów – raport „Leading the Charge 2024”
Ford Motor Company – zgodnie z najnowszym raportem organizacji Lead the Charge…