Ford Kuga PHEV - komfort i bezpieczeństwo w trasie
Hybryda ładowana z gniazdka PHEV: Świetna dynamika i nawet 56 km jazdy bezemisyjnej.
Ford Kuga w odmianie hybrydowej plug-in to idealne auto dla tych, którzy chcą częściej korzystać z napędu elektrycznego w trakcie jazdy miejskiej lub podmiejskiej, ale nie chcą być ograniczeni zasięgiem auta przy dłuższych wakacyjnych wojażach. Kuga w wersji hybrydowej plug-in łączy w sobie te dwa światy i daje użytkownikowi nieograniczone możliwości.
Napęd hybrydowy typu plug-in docenią przede wszystkim ci użytkownicy, którzy pokonują codziennie kilkadziesiąt kilometrów do pracy, po zakupy, by odwieźć dzieci do szkoły bądź przedszkola. Posiadacze własnych garażów z punktem ładowania np. typu Wallbox, którzy dodatkowo mają instalację fotowoltaiczną na dachu, mogą korzystać z auta przy powyższym założeniu niemal za darmo. Regularne doładowywanie pojazdu pozwoli w pełni docenić jego największe zalety – w tym nawet 56 kilometrów zasięgu na w pełni naładowanych akumulatorach (pojemność – 14,4 kWh).
Co potem? Po rozładowaniu akumulatorów auto przechodzi w tryb jazdy hybrydowej i do napędu wykorzystuje silnik spalinowy. Nie ma więc obawy o zasięg, dostępność stacji ładowania itp. Hybryda plug-in pozwala z jednej strony jeździć oszczędnie, bezemisyjnie i bezszelestnie, z drugiej zaś bezstresowo planować dalsze wycieczki.
Ford Kuga PHEV - Dynamika, oszczędność i możliwość wyboru
Do napędu hybrydowej Kugi służy połączenie 2,5-litrowego silnika spalinowego, który pracuje w oszczędnym trybie Atkinsona, z silnikiem elektrycznym, zapewniając łącznie moc systemową 225 KM oraz niezwykle niskie zużycie paliwa (1,4 l/100km w cyklu WLTP) i emisję CO2 wynoszącą zaledwie 32 g CO2/km (w cyklu WLTP). Kolejną zaletą napędu hybrydowego plug-in jest możliwość wyboru preferowanego trybu jazdy. Kierowca sam może zdecydować kiedy i jak korzystać z zasilania elektrycznego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: silnik elektryczny (EV Teraz), silnik benzynowy (EV Później), połączyć pracę obydwu (EV Auto) lub użyć silnika spalinowego do naładowania akumulatora podczas jazdy (Ładowanie).
Niezaprzeczalną zaletą hybryd plug-in jest również płynna i dynamiczna jazda w mieście. Samochód poruszając się z niewielką prędkością np. w miejskim korku, zazwyczaj korzysta tylko z napędu elektrycznego. Ma to wiele zalet m.in. ograniczone do niezbędnego minimum zużycie paliwa, cisza oraz płynne i dynamiczne ruszanie z miejsca. Napęd hybrydowy plug-in to w przypadku Forda Kugi również świetna dynamika – auto w tej wersji dysponuje mocą systemową 225 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 225 km/h.
Ford Kuga PHEV - Hybrydowe wersji Forda Kugi w elastycznej ofercie
Aby dać klientom wybór i możliwość doboru napędu hybrydowego do własnych preferencji, Ford postanowił zaoferować najnowszą generację modelu Kuga z całym przekrojem napędów hybrydowych. Każdy z nich ma swoje zalety, dzięki czemu klient będzie w stanie dobrać napęd do własnych potrzeb. Bez znaczenia, czy komuś zależy na możliwości pokonania znacznego odcinka drogi na napędzie czysto elektrycznym, woli bezobsługowy system hybrydowy, czy też chciałby się zapoznać z tym rodzajem napędu i wolałby zacząć od czegoś „miękkiego”, oferta Forda Kugi da mu to, czego potrzebuje od swojego nowego SUVa.
– Projektując ofertę nowego Forda Kugi staraliśmy się, aby każdy znalazł tam to, czego poszukuje. Mamy więc auta napędzane miękką hybrydą, hybrydą, jak i hybrydą typu plug-in. Ten ostatni wariant jest najbardziej uniwersalny i czerpie najlepsze cechy z samochodów o napędzie konwencjonalnym i elektrycznym, czyli możliwość jazdy bezemisyjnej oraz brak ograniczeń jeśli chodzi o zasięg podróży – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.
Aktualności i wydarzenia
-
Ford Bronco to samochód terenowy z prawdziwego zdarzenia, którego solidna konstrukcja…
-
Charge Around the Globe – wielka podróż Lexie Alford przez USA i przedostatni etap wyprawy
Wyprawa dookoła świata elektrycznym Fordem Explorerem powoli zbliża się do finału… -
Od narzędzia pracy do ikony stylu życia. Pickupy Forda w trakcie nieustannej ewolucji
Kiedy w 1925 roku Ford wprowadził na rynek Model T Runabout, niewiele osób zdawało… -
Nowy układ napędowy PHEV podnosi atrakcyjność gamy Forda Tourneo Connect
Ford zwiększa atrakcyjność oferty popularnego siedmiomiejscowego samochodu… -
Kolejne kilometry doświadczeń dla Mustangów GT3 w IMSA
Po pełnym emocji starcie sezonu w wyścigu Rolex 24 na Daytona, zespoły Ford… -
Mistrzowie uciągu z gamy Forda – podróże z przyczepą
Wiosenna, letnia i jesienna pogoda sprzyja zarówno krótkim wypadom za miasto,… -
Najstarsza działająca fabryka Forda obchodzi swoje 100- lecie
Ford Motor Company to firma, która działa na rynku od 1903 roku. W tym roku… -
Niezwykła wyprawa za kierownicą Forda Rangera. Polski podróżnik i 20 tys. kilometrów dookoła Australii
Tomasz Gorazdowski – znany podróżnik, dziennikarz i autor książek rusza na kolejną… -
Ford Bronco – terenowy brat Mustanga. Te modele mają ze sobą więcej wspólnego, niż można się spodziewać
Ford Bronco zadebiutował w 1966 roku i szybko stał się ulubieńcem przygód i… -
„Lubię mieć wszędzie dom”. Anna Nowak-Ibisz – „AutentycznE rozmowy w E-Transicie”
Anna Nowak-Ibisz znana jest przede wszystkim ze swojego zamiłowania do gadżetów,… -
Ford Performance, czyli zbrojne ramię Forda. Historia marki od zawsze związana jest z motosportem
Zaangażowanie Forda w sporty motorowe to historia, która ma ponad 120 lat. Dziesięć… -
Ford pokonał globalnych producentów samochodów – raport „Leading the Charge 2024”
Ford Motor Company – zgodnie z najnowszym raportem organizacji Lead the Charge…